
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı 2025 yılı göç istatistiklerine göre Osmaniye, yıl boyunca aldığı göçten daha fazla göç verdi.
Kentin net göçü eksi 166 kişi olarak kayıtlara geçti.
Verilere göre Osmaniye’ye 2025 yılında toplam 585 kişi gelirken, kentten 751 kişi ayrıldı.
Böylece il genelinde göç hareketliliğinde çıkan nüfus, gelen nüfusun üzerinde gerçekleşti.
Osmaniye’nin 31 Aralık 2025 itibarıyla toplam nüfusu ise 564 bin 123 kişi olarak açıklandı.
Osmaniye’ye 585 Kişi Göç Etti
TÜİK verilerine göre yıl içinde Osmaniye’ye gelen 585 kişinin 336’sını Türk vatandaşları, 249’unu yabancı uyruklular oluşturdu.
Kente gelenlerin cinsiyet dağılımında erkekler öne çıktı. Osmaniye’ye göç edenlerin 366’sı erkek, 219’u kadın olarak kayıtlara geçti.
Türk vatandaşları bakımından göç hareketliliği incelendiğinde, kente gelen kişi sayısının kentten ayrılanların altında kaldığı görüldü. Yabancı uyruklularda ise sınırlı da olsa net artış yaşandı.
Kentten Ayrılanların Sayısı 751 Oldu
Aynı dönemde Osmaniye’den ayrılan kişi sayısı 751 olarak belirlendi. Kentten göç edenlerin 511’i Türk vatandaşı, 240’ı ise yabancı uyruklu kişilerden oluştu.
Göç veren nüfusun 484’ü erkek, 267’si kadın oldu. Bu verilerle birlikte Osmaniye’nin toplam net göçü eksi 166 kişi olarak hesaplandı.
Türk vatandaşlarında net göç eksi 175 kişi olurken, yabancı uyruklularda net göç artı 9 kişi olarak gerçekleşti.
Nüfus 564 Bin 123 Olarak Kaydedildi
TÜİK’in açıkladığı verilere göre Osmaniye’nin nüfusu 2025 yılı sonunda 564 bin 123 kişiye ulaştı.
Göç hareketliliği; nüfusun yaş yapısı, iş gücü, eğitim, konut ve sosyal hizmetler gibi birçok alanda kentlerin geleceğini etkileyen önemli göstergeler arasında bulunuyor.
Açıklanan rakamlar, Osmaniye’de 2025 yılı boyunca göç veren nüfusun göç alan nüfustan daha yüksek olduğunu ortaya koydu.




