
Osmaniye genelinde 2025-2026 eğitim öğretim yılı tamamlanırken, resmi ve özel okullarda eğitim gören 137 bin 462 öğrenci karne alarak yaz tatiline başladı.
Kent genelindeki 532 eğitim kurumunda görev yapan 9 bin 978 öğretmen de yoğun geçen eğitim maratonunun ardından tatile çıktı.
Karne dağıtım programı, Uygur İlkokulu’nda düzenlenen törenle gerçekleştirildi.
Programa Vali Yardımcısı Deniz Pişkin, İl Millî Eğitim Müdürü Aydın Albak, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Erbay Tan, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı. Törende öğrencilerin karne heyecanı paylaşılırken, eğitim yılının başarıyla tamamlanmasının mutluluğu yaşandı.
İlkokullarda Gelişim Raporu Uygulaması
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında bu yıl önemli bir uygulama da hayata geçirildi.
İlkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerine klasik karne yerine “Gelişim Raporu” verildi.
Yeni sistemle birlikte öğrencilerin yalnızca ders başarıları değil; sosyal, duygusal ve bireysel gelişimleri de kapsamlı şekilde değerlendirildi.
Hazırlanan raporlarda velilere, çocuklarının gelişim süreçlerini destekleyebilmeleri amacıyla rehberlik niteliğinde önerilere de yer verildi.
Protokolden Öğrencilere Yaz Tatili Mesajı
Karne töreninde öğrencilerle sohbet eden protokol üyeleri, yaz tatilinin dinlenmenin yanı sıra kitap okuma, sosyal etkinlikler ve kişisel gelişim açısından da değerlendirilmesi tavsiyesinde bulundu.
Öğrencilere iyi tatiller dileyen yetkililer, yeni eğitim dönemine dinlenmiş ve motive şekilde başlamalarının önemine dikkat çekti.
Osmaniye’de tamamlanan eğitim öğretim yılının ardından öğrenciler yaklaşık üç aylık yaz tatiline çıktı.
Milli Eğitim Bakanlığı takvimine göre 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül 2026 Pazartesi günü başlayacak.




