Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin yüksek hızlı demir yolu ağına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Bakan, mevcutta 2 bin 251 kilometre olan yüksek hızlı tren hattı uzunluğunun, 2027 yılında yüzde 83 artışla 4 bin 122 kilometreye ulaşacağını belirtti.
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Demir Yolu Projesi
Bakan Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arasındaki hızlı demir yolu projesine de değinerek, bu hattın tamamlanmasıyla seyahat süresinin büyük ölçüde kısalacağını bildirdi. Projeye ilişkin şu bilgileri paylaştı:
* Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hattı, saatte 160-200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olacak.
* Proje tamamlandığında, güzergah mesafesi 361 kilometreden 295 kilometreye düşecek.
* 6 saat 23 dakika olan seyahat süresi, 2 saat 15 dakikaya inecek.
* Projeye, toplamda 50 tünel, 63 köprü, viyadük ve 130 alt/üst geçit dahil edilecek.
Proje İlerleme Durumu
Bakan Uraloğlu, projenin Gaziray olarak bilinen 25,5 kilometrelik kısmının 5 Kasım 2022’de hizmete açıldığını belirtirken, şu anda çalışmaların 5 ayrı kesimde devam ettiğini aktardı.
Projenin Adana-İncirlik-Toprakkale (76 km) hattındaki altyapı işlerinin yüzde 98 oranında tamamlandığını ve Toprakkale-Bahçe (58 km) hattındaki 13 kilometrelik tünelin yüzde 92 oranında ilerlediğini açıkladı.
Büyük Tünel Çalışmaları ve İlerleyen Kesimler
Bahçe-Nurdağ (Fevzipaşa) (17 km) kesiminde, Türkiye’nin en uzun demir yolu tünelleri olan 9 bin 954 metre ve 9 bin 949 metre uzunluğundaki iki paralel tünelin delme işlemlerinin tamamlandığını belirten Uraloğlu, bu kesimde üstyapı ve elektromekanik sistemlerin inşaatına yakın zamanda başlanacağını ifade etti.
Nurdağ-Başpınar (56 km) kesimindeki altyapı işlerinin yüzde 80 oranında tamamlandığını ve çalışmaların hızla sürdüğünü söyleyen Bakan Uraloğlu, TCDD Genel Müdürlüğü’nün projeyi planlandığı şekilde tamamlamak için büyük bir hızla çalıştığını vurguladı.