Yerel

Toprakkale’de Narenciye Bahçesine Faydalı Böcek Salındı

Osmaniye’nin Toprakkale ilçesinde narenciye bahçesine 17 bin 500 faydalı böcek bırakıldı. Uygulama, biyolojik mücadeleyle ilaç kullanımını azaltmayı hedefliyor.

Osmaniye İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, tarımsal üretimde kimyasal ilaç kullanımını azaltmak ve çevre dostu yöntemleri yaygınlaştırmak amacıyla Toprakkale ilçesinde biyolojik mücadele uygulaması gerçekleştirdi.

Biyotop alanı olarak belirlenen narenciye bahçesine 17 bin 500 adet faydalı böcek bırakıldı.

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından 2026 yılının “Biyolojik ve Biyoteknik Mücadele Yılı” ilan edilmesinin ardından Osmaniye’de de çevreci tarım uygulamalarına yönelik çalışmalar hız kazandı.

Bu kapsamda yürütülen uygulamanın, narenciye üretiminde zararlılarla doğal yöntemlerle mücadele edilmesine katkı sunması hedefleniyor.

Faydalı böceklerin, tarımsal zararlılarla mücadelede kimyasal ilaçlara alternatif bir yöntem olarak kullanıldığı belirtildi.

Toprakkale’de Biyotop Alanında Uygulama Yapıldı

Toprakkale ilçesinde narenciye üretimi yapılan bir bahçe, 2026 yılı için biyotop alanı olarak belirlendi.

Belirlenen alanda gerçekleştirilen çalışmada, Adana Biyolojik Mücadele Araştırma Enstitüsü tarafından üretilen 17 bin 500 faydalı böcek doğaya salındı.

Salım işlemi, Osmaniye İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Toprakkale İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik personellerinin katılımıyla yapıldı.

Yetkililer, biyolojik mücadele çalışmalarının üreticilerin daha sağlıklı ve sürdürülebilir üretim yapmasına destek verdiğini ifade etti.

Kimyasal İlaç Kullanımının Azaltılması Hedefleniyor

Biyolojik mücadele uygulamalarıyla tarımsal zararlılara karşı doğadaki faydalı canlılardan yararlanılıyor.

Bu yöntem sayesinde hem ürünlerde kalıntı riskinin azaltılması hem de çevrenin korunması amaçlanıyor.

Narenciye bahçelerinde gerçekleştirilen faydalı böcek salımının, üretim alanlarında doğal dengenin korunmasına katkı sağlaması bekleniyor.

İlginizi Çekebilir:  Başkan Mustafa İba'dan AK Parti Heyetine Ev Sahipliği

Uygulamanın aynı zamanda üreticilerin bilinçlendirilmesi açısından da önem taşıdığı belirtildi.

Tarımda sürdürülebilirliği destekleyen çalışmalarla birlikte, çevreye ve insan sağlığına duyarlı üretim modellerinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Biyolojik Mücadele Çalışmaları Sürecek

Osmaniye İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, biyolojik ve biyoteknik mücadele kapsamında yürütülen çalışmaların farklı üretim alanlarında da devam edeceğini bildirdi.

Yetkililer, üreticilerin zararlılarla mücadelede doğru yöntemleri kullanmasının ürün kalitesi ve verim açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

Biyolojik mücadele yöntemlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte hem tarımsal üretimde kalitenin artırılması hem de doğal kaynakların korunması amaçlanıyor.

0 0 Oy
Değerlendirme
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen Reklam Engelleyici uygulmanızı devre dışı bırakınız.